99999 99999
274
BLOG

Patriotyzm JP II - temat tabu(5)

99999 99999 Polityka Obserwuj notkę 2

Kiedy  piszę o patriotyzmie naszego wielkiego rodaka JPII, to trzeba od razu zaznaczyć, że chodzi w tym cyklu o polski patriotyzm Papieża JPII. Z chwilą powołania na Stolicę Piotrową, już jako Namiestnik Chrystusa na ziemi, stał się bowiem patriotą Ojczyzny uniwersalnej- światowego Kościoła. Wyraził to słowami:

-Jedna Ojczyzna - kraj rodzinny - przygotowala i oddaje drugiej - większej. uniwersalnej - która jak moje posługiwanie, obejmuje świat cały. 

W tym posługiwaniu, Ojczyzna - Polska, stanowila dla Papieża szczególną wartość:

- ...Nie muszę ukrywać tego szczególnego związku, jaki mnie łączy i który głęboko odczuwam z Kościołem i narodem, z którego wyszedłem, ze wszystkimi moimi rodakami, zarówno żyjącymi w Ojczyźnie, jak i poza nią.

Często odtwarzam (zamieszczoną wyżej) impresję ze Światowych Dni Młodzieży w Rzymie z 2004r.  Wzruszający jest ten akcent polski, kiedy polska dziewczyna  łka w objęciach Papieża, też wyraźnie wzruszonego (podziękowanie dla TV "Trwam" za tą impresję). Dziewczyna  jest prawdopodobnie Paolą z Londynu, obecnie. może już matka dzieciom. Jakąż wartość, wspomnienie, stanowić może dla niej ten epizod. Paolo odezwij się gdziekolwiek jesteś. Napisz o tym co teraz robisz i jak wspominasz tamtą chwilę.

 

 

  

99999
O mnie 99999

Staram się stosować zasadę pisania: krótko i węzłowato. Mając korzenie patriotyczne, chcę dawać temu wyraz. Mam szacunek dla każdego przeciwnika politycznego, jeśli stać go na merytoryczną dyskusję i polemikę.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka